close

Run-Leona Lewis

I'll sing it one last time for you
Then we really have to go
You've been the only thing that's right
In all I've done

And I can barely look at you
But every single time I do
I know we'll make it anywhere
Away from here

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

To think I might not see those eyes
Makes it so hard not to cry
And as we say our long goodbyes
I nearly do

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say

很熟悉的感覺是吧?

Leona Lewis翻唱Snow Patrol樂團的Run,

Snow Patrol應該是目前我最愛的樂團,

小小的英式搖滾,其中最愛的歌曲就是Run,

很適合總在半夜熬夜寫作業、看書、趕稿的夜貓子聽聽,

會有種沉澱的感覺。

而某次在聽廣播時又聽到這首熟悉的旋律,

還有驚為天人的聲音,

讓我起了滿身的雞皮疙瘩,

趕緊上了youtube尋找這首歌,想要分享給大家,

對於這位女星可能還很多人都不知道,

但是如果提到了流血的愛(Bleeding Love)

大家應該就會發出"喔~原來是她"的聲音吧~

1985年出生的英國歌手,

年紀超輕(我知道看不出來)卻擁有穿透力的聲音(好像很懂似的),

事實上我不是專業的音評,

所以我無法精準的描述這首歌,

只能說,如果現在的我為情所困、工作不順、家庭不和樂的話,

我會在她巧妙的轉音流下那幾滴男兒柔情眼淚~(推眼鏡)

分享之。

arrow
arrow
    全站熱搜

    klara3388 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()